Strategii de promovare personala – cum pot fi integrate acestea in strategia ta digitala?
Promovarea personala sau autopromovarea reprezinta o tehnica care permite unei persoane sa se promoveze ea singura, cu competentele si imaginea sa, prin intermediul unor strategii de marketing diverse.
Strategii de promovare personala – ce inseamna autopromovarea sau Personal Brandingul?
Nascuta odata cu aparitia retelelor sociale si dezvoltarea internetului, autopromovarea este cea care permite unei persoane sa se promoveze pe ea insasi, pe ea si competentele sale, dar si imaginea sa de marca, folosindu-se de strategii de promovare personale, de procedee de marketing si publicitare.
De ceva ani incoace, marketingul personal a devenit un veritabil must have atunci cand vine vorba despre comunicarea digitala, unde centrele de interes, interventiile si luarea de pozitie a unor internauti sunt vizibile si intregistrate de catre alti utilizatori web.
In maniera generala, doua axe principale sunt cele care fac posibila navigarea si schimbul de date ale unei persoane, si anume:
- Curatori si agregatori de continut, cum ar fi flipboard sau feedly;
- Social media: acestea pot fi retele sociale pentru uz profesional, cum ar fi LinkedIn sau pentru uz personal sau mixt, cum ar fi Facebook sau Instagram.
Trebuie retinut faptul ca transformarea digitala are un impact major asupra problemelor de management al marcii, atat pentru persoane fizice, cat si pentru organizatii si companii.
Strategii de promovare personala – care le este importanta?
In general, Personal Branding ofera diverse posibilitati si avantaje:
- Sa te cunosti pe tine, propria ta persoana si sa stabilesti un scurt bilant cu privire la valorile si competentele personale;
- Sa te faci cunoscut. Deci sa iti promovezi cunostintele, lucrurile la care esti priceput si activitatea ta profesionala;
- Sa iti dezvolti notorietatea. Partajand informatii cu privire la cautarile tale, la perceptiile si competentele tale, vei deveni tu si competentele tale foarte popular pe langa cercul pe care il visezi;
- Poti comunica in maniera transparenta cu ceilalti. Pentru asta, cel mai bine ar fi sa interactionezi, sa te arati activ pe Internet, sa postezi in mod regulat informatii, sa raspunzi la comentarii si la publicatii;
- Sa te faci remarcat in fata concurentilor tai. Strategiile de promovare personala iti permit sa iti pui propria imagine in serviciul afacerii tale, o excelenta modalitate de a te remarca in fata concurentilor tai.
Cum se poate exploata digitalul pentru strategia ta de promovare personala?
Pentru o societate, brandingul implica gestionarea unei imagini de marca pe care o transmite si toate marcile comerciale pe care le exploateaza. In ceea ce priveste personal brandingul, acesta consta in a aplica aceste metode pentru propria persoana in calitate de marca, in special pe internet.
Aceasta notiune este interesanta atat pentru a stabili cea mai buna e-reputatie proactiva, cat si pozitiva. Trebuie remarcat faptul ca in ceea ce priveste experienta clientilor si e-reputatia, impactul retelelor sociale asupra managementului relatiilor cu clientii (CRM) si aplicatiilor a intrat pe deplin in procesul obisnuit al proiectelor de marketing.
Iti poti crea propria vitrina. O strategie digitala foarte eficienta, autopromovarea este o practica care iti permite sa ameliorezi atractivitatea si vizibilitatea unei persoane in randul unor indivizi care va avea repercusiuni particular in ceea ce priveste situatia personala sau profesionala.
Pentru a dezvolta o strategie de promovare personala, merita sa fie luati in considerare foarte multi parametri. Mai ales vizibilitatea, validitatea, autenticitatea sau calitatea. Trebuie precizat de asemenea faptul ca imaginea de marca se bazeaza in principal pe un continut web puternic si pe unele elemente distinctive.
Personal branding
In plus, Personal Branding este mult mai mult decat Inbound Marketing, aplicat unei cariere profesionale. Este vorba despre o veritabila modalitate de a fi in viata de zi cu zi, in realitate si online.
Trebuie sa fii vizibil in momentele potrivite si in locurile potrivite. Odata cu dezvoltarea internetului, retelele sociale au permis implementarea Brandingului personal. De atunci, retelele de socializare au fost actorii principali. Profesionistii sunt foarte vigilenti la imaginea pe care asociatii lor o ofera companiei lor. Intr-adevar, notorietatea individuala poate avea impacturi directe asupra celei a unei companii.
Din punct de vedere profesional, LinkedIn este in prezent reteaua de socializare cu cea mai mare notorietate si popularitate. Exista si alte retele sociale profesionale care se concentreaza pe nise de tara, afaceri sau sector, precum Xing sau Viadeo. Alte persoane prefera sa opteze pentru site-uri precum Tumblr, Pinterest sau YouTube.
Sa stii sa iesi in evidenta si sa reactionezi. Pentru a te face cunoscut, unele persoane se multumesc cu site-urile web existente. Altii prefera sa isi creeze propriul site web, folosindu-se de unele servicii precum WordPress sau Wix. Unii creeaza chiar un blog care le seamana perfect si un site exact ca si propria lor imagine.
De remarcat insa ca Personal Branding nu se exploateaza doar intr-o maniera punctuala. Pentru a fi eficient, trebuie sa fie intretinut, interactionand cu alti utilizatori web.
Etapele prin care trebuie sa treci pentru o strategie de promovare personala
Invata sa te cunosti. Orice proces de personal branding incepe cu tine, cu firma ta, cu viziunea ta si valorile tale. Trebuie insa sa stii si care iti sunt fortele si slabiciunile.
Trebuie sa iti fixezi si unele obiective. Ai o strategie pe un an, pe doi sau pe cinci? Orice strategie de promovare eficienta are nevoie de obiective pe termen scurt si pe termen lung.
De asemenea, este important sa stii care este valoarea ta adaugata, de ce tu si nu concurentii tai..
Dar reputia trebuie sa se intretina, nu uita asta. Mai ales pe retelele sociale.